У 2009 році компанія L'Oréal відзначила своє сторіччя. Заснована в 1907 році французьким хіміком Еженом Шюллером (Eugène Schueller, 1881-1957), вона пройшла шлях від скромного стартапу до світового лідера в сфері косметики. Батьки Ежена, які працювали пекарями, мріяли, щоб він продовжив сімейну справу, але його доля склалася інакше. Після здобуття освіти в галузі хімії він влаштувався на роботу в Центральну аптеку Франції. Натхнення для створення власного бізнесу прийшло несподівано: одного вечора він побачив свою дружину Луїзу в пригніченому настрої через невдале фарбування волосся. Замість світлих локонів вона отримала пережжені руді пасма (у той час використовувалися лише натуральні барвники — хна і басма). Щоб розвеселити дружину, Ежен у 1907 році розробив синтетичний барвник для волосся, який вразив не тільки Луїзу, але й одного з місцевих перукарів. Так з'явилася фарба для волосся під назвою L’Auréale — перший безпечний синтетичний барвник без свинцю.
У 1909 році Ежен Шюллер заснував компанію Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux (в дослівному перекладі — французька компанія з виробництва безпечних барвників для волосся) з девізом «дослідження і інновації у сфері краси». Компанія з таким грізним назвою почала своє існування в скромній двокімнатній квартирі в Парижі з початковими інвестиціями в 800 франків. Ежен Шюллер першим запропонував перевіряти дію барвника на одній пасмі перед тим, як фарбувати все волосся — цей підхід до турботи про клієнтів став пріоритетом компанії на довгі роки.
У 1928 році Ежен Шюллер придбав невелике підприємство з виробництва мила Monsavon, і через 10 років це мило стало найбільш продаваним у Франції. У 1929 році компанія випустила на ринок Парижа фарбу для волосся Immédia — прототип сучасних пероксидних барвників, яка фарбувала волосся швидше і якісніше своїх попередниць. Того ж року був випущений журнал про красу Votre Beaute, який існує і по сьогоднішній день. Цікаво, що в 1945 році генеральним директором цього журналу був Франсуа Міттеран, майбутній президент Франції. У 1937 році компанія заснувала новий журнал - Marie-Claire. Уже в 1932 році бізнес Ежена Шюллера розширився на виробництво легендарних лаків для волосся, а в 1934 році з'явилася новинка — шампунь для волосся DOP, адже до цього волосся мили тільки милом або миловою стружкою. У 1936 році було розроблено сонцезахисне молочко Ambre Solaire, яке співпало з введенням оплачуваних відпусток і зростанням популярності засмаги. Невдовзі був побудований перший завод з виробництва сонцезахисних засобів.
Офіційно марка L’Oréal була зареєстрована в 1939 році, а її головний офіс розмістився в Парижі на вулиці Руаяль, 14. Багато хто вважає, що назва компанії звучить схоже на французькі слова l'or (золото) і aureole (ореол). За іншою версією, назва походить від популярної на початку 20 століття зачіски — l'auréale, коли волосся обрамляє обличчя хвилями, наче ореол.
У 1945 році в Європі з'явився перший засіб для хімічної завивки волосся — Oreol, а в 1947 році L’Oréal представила першу фарбу для домашнього використання Rege-Color. У 1953 році компанія вийшла на американський ринок, відкривши перший філіал у США. Після смерті Ежена Шюллера в 1957 році компанія перейшла у спадок його дочці Ліліан Беттанкур (Liliane Bettencourt).
L’Oréal активно розширювалася, купуючи відомі косметичні бренди: у 1964 році купила французьку компанію Lancôme, потім Garnier (1965), Biotherm (1970), а в 80-х роках — акції компаній Helena Rubinstein і Vichy, La Roche-Posay (1989) і Maybelline (1996). Одним із найгучніших придбань компанії стало придбання The Body Shop за £652 мільйона в 2006 році. Слідом за сучасними тенденціями, L’Oréal об'єдналася з європейським лідером з продажу товарів через пошту — Les 3 Suisses, створивши Клуб Творців Краси, який поширює косметику під брендами Agnès B. і Jean-Marc Maniatis.
Таким чином, L’Oréal з сімейного бізнесу перетворилася на найбільший косметичний концерн світу. Сьогодні L’Oréal — це 67 тисяч співробітників, 47 заводів у 22 країнах і 25 світових косметичних компаній, які представляють близько 500 брендів, що продаються в 130 країнах світу. Цікаво, що багато косметичних марок, які ви купуєте в аптеках, супермаркетах і навіть у дорогих магазинах, належать концерну L’Oréal: L'Oréal Professionnel, Kerastase, Redken, Matrix, L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline, SoftSheen-Carson, Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Ralph Lauren, Biotherm, Helena Rubinstein, Shu Uemura, Kiehl's, Diesel, Cacharel, Vichy, La Roche-Posay, Innéov, SkinCeuticals і The Body Shop.
L’Oréal — друга за вартістю компанія у Франції після нафтового гіганта Total Fina Elf. Слідуючи девізу Ежена Шюллера, компанія приділяє значну увагу дослідженням у сфері косметології. Концерн володіє 5 науково-дослідними центрами: двома у Франції і по одному в США, Японії та Китаї. 2700 хіміків щорічно розробляють близько 3 тисяч нових косметичних формул. L’Oréal витрачає рекордні суми на рекламу — близько 30% свого прибутку. Лицями рекламних кампаній ставали такі зірки, як Катрін Денев, Джейн Фонда, Енді Макдауелл, Пенелопа Крус і Летіція Каста. Слоган рекламної кампанії: «Бо ви цього варті!» (до 2009 року — «Бо я цього варта!») і іронічний «Вони також цього варті!» для чоловічої лінії.
Основними акціонерами компанії є Ліліан Беттанкур (30%) і Nestlé (29%). Ліліан — єдина дочка Ежена Шюллера і отримала прізвище від чоловіка Андре Беттанкура, який був депутатом Національної асамблеї, міністром, сенатором і академіком. Ліліан Беттанкур у свої 86 років є найзаможнішою жінкою Франції з статком у 20 мільярдів доларів США, займаючи 17-е місце у світі за рейтингом Forbes на 2010 рік. Цікавий факт: ім'я засновника L’Oréal — Ежена Шюллера — часто згадують у зв'язку з ультраправою антисемітською організацією часів Другої світової війни «Ля Кагуль», фінансами якої він управляв. До цієї ж організації належав і чоловік Беттанкур. Сьогодні пані Беттанкур займається науковою роботою, предметом дослідження якої є «спільне в християнстві та юдаїзмі».